פייסבוק מחדשת: ציון רלוונטיות למודעות!

כבר שנים (לפחות 3) שגוגל מספקת ציון איכות או במילים אחרות ציון רלוונטיות והתאמה בין המודעה, מילות המפתח, דף הנחיתה אליו מובילה המודעה וכו' למפרסמים בגוגל אדוורדס. כעת, פייסבוק לוקחת שיעור מחברת הענק שעושה סכומים שהיינו רוצים בתקציב המדינה שלנו ומוסיפה / מציעה ציון רלוונטיות למודעות שאתם רוצים לפרסם בפייסבוק.

לא מדובר על ציון רלוונטיות פומבי שגולשים רואים (כמובן) אלא ציון איכות / רלוונטיות למפרסמים אשר יוצרים מודעה חדשה בפייסבוק וכך עוזרים לכם להבין כי המודעה שלכם לא משהו ואולי מאפשרים לכם לשפר את איכות המודעה או דף הנחיתה שאליו מובילה המודעה.

אין עדיין פרטים ברורים על הצורה בה נקבע ציון האיכות אבל הנה תרגום חופשי מתוך ההודעה של פייסבוק:

ציון הרלוונטיות מחושב על פי שיעור אינטראקציה שלילית או חיובית עבור המודעה שלכם. אם אנו משערים כי המודעה שלכם תיצור אינטראקציה חיובית יהיה למודעה שלכם ציון רלוונטיות גבוה יותר. ציון הרלוונטיות נקבע בין היתר על פי כמות צפיות (כאשר מדובר על מודעת סרטון), אחוז המרות או לחלופין אנשים אשר מבקשים לסגור את מודעה / מדווחים על המודעה כספאם וכו'.

בדיוק כמו גוגל!

בדומה לגוגל גם פייסבוק מציינים כי ציון הרלוונטיות של המודעה שלכם יכול להשפיע על המחיר לקליק!

המחיר קובע יותר?

קרוב לוודאי שזה בדוק ובהודעה המקורית אפילו מצוין כי אין שום התחייבות כי מודעה עם ציון איכות גבוה יותר תופיע מעל מודעה עבורה הציע המפרסם סכום כסף גדול יותר לקליק (פייסבוק הוא רשת חברתית אבל גם עסק).

חדשה מעניינת בהחלט! נפגש בעדכון הבא.

  • אהבתם? שתפו!