גוגל – תגי מטא חדשים לטיפול בתוכן כפול

ממש לאחרונה קיבל גוגל אישור פטנט על אלגוריתם אשר יאפשר לו לעשות אבחנה זאת ביתר דיוק. כבר זמן מה שגוגל יודע לזהות תוכן כפול או תוכן דומה בצורה וודאית וביקור קטן באתר CopyScape ילמד כי הטכנולוגיה לזיהוי תכנים כפולים / דומים ברשת קיימת אבל.. וזה אבל גדול,

  • איך יודעים מהו התוכן המקורי?
  • איך מחליטים לאיזה לאתר לייחס את התוכן?

בכדי להתמודד עם בעיה זאת מציג צוות גוגל שני תגי מטא חדשים אשר מאפשרים למפרסם המאמר המקורי להודיע כי הוא יוצר המקור וכי כי גלגול אחר של המאמר נועד כדי לייצא חדשות או מידע מהאתר שלו והלאה אל רשת האינטרנט.

התג הראשון הוא תג אשר אומר לגוגל איזה קישור הוא הקישור המקורי של המאמר המפורסם בין אם גולשים אחרים אשר קישרו אליו שינו את הקישור על ידי הסרת הwww או דומה ובקיצור מטפל בכל הרעיון של canonical לדף עצמו בו פורסם המאמר

הערה:

תגי מטא יש למקם בראש הדף לפני תג ה <head/>

תג מטא syndication-source

לדוגמה תג מטא כזה של דף באתר שלי הזה יראה כך:

<meta name="syndication-source" content="http://www.example.com/wire_story_1.html">

למי מאיתנו שיש אתר מבוסס וורדפרס ניתן לייצר תג זה בצורה אוטומטית על ידי שילוב תג permalink בתוך תג מטא זה במקום לכתוב את הכתובת כולה בכל פעם שאנו רוצים להצהיר על זכויות יוצרים. אל חשש, לא נשאיר אתכם להסתבך. הנה דוגמה לוורדפרס.

<meta name="syndication-source" content="<?php the_peramlink(); ?>">

 

תג syndication-source - מה המשמעות שלו? אם התוכן / מאמר המדובר הוא תוכן אותו אתם מתכוונים לייצא ובין אם הוא זה "חדשות" או מאמר מקצועי אותו אתם מתכוונים לפרסם בעוד אתרים ברשת תג זה יעיד על המקוריות שלו באתר שלכם. למעשה תג זה אומר מהדף הזה אתם מוזמנים לייצא את התוכן הזה אל דפים אחרים אבל זאת הכתובת המקורית! זה תג מעולה לדוגמא לאתר מאמרים אשר מאפשר ייצוא / סינדיקציה של התוכן.

תג מטא – original-source

לדוגמא תג מטא כזה של דף באתר שלי הזה יראה כך:

<meta name="original-source" content="http://www.example.com/scoop_article_2.html">

 

תג original-source – מה המשמעות שלו? תג זה מצהיר על מקוריות התוכן שאתם מפרסמים. לצד העובדה שהוא יעיד על מקוריות התוכן שלכם במקרה ומישהו יחליט שבא לו להעתיק את התוכן (זה קורה והרבה). בנוסף אם אתם משתמשים בתוכן אחר תוכלו להשתמש בתג זה כדי להודיע לגוגל שלקחתם תוכן מקורי מכתובת מסוימת וכך להימנע מלהראות כמעתיקים תוכן בצורה לא ראויה.

למנהלי אתרים אשר משקיעים בכתיבה של תוכן מקורי מועיל לגולשיהם זהו תג מעולה אשר מודיע לגוגל "כתבתי מאמר מושקע והוא המקורי!". זה בהחלט תג שכדאי לשלב בHeader של האתר שלכם כדי להצהיר על מקוריות התוכן שלכם.

מקוריות המידע לעומת דפים אחרים ברשת

כמובן שגם ללא תגים שכאלה ישנם מספר פרמטרים אשר קובעים את מקוריות וראשונים הטקסטים והתכנים באתר שלכם ובמיוחד אם אתם מתכוונים לייצא אותם אל אתרים אחרים כדי להפיץ וחלוק מידע עם אחרים. אז מהם הפרמטרים אשר קובעים מי מחזיק בדף המקורי?

  • קישורים נכנסים – קישורים אשר מצביעים אל הדף הספציפי באתר שלכם
  • תאריך – התאריך בו פורסם וגם בו נסרק לראשונה הדף באתר שלכם
  • דירוג אמינות – הדירוג של האתר שלכם מבחינת אמינות אל מול מנועי חיפוש
  • קישורים בדף – האם בדף שלכם קישורים יוצאים אל אותו המידע במקום אחר

פעמים רבות יקבעו פרמטרים אלו לא רק את מקוריות הדף אלא איזה מיקום יתפוס הדף בתוצאות של גוגל אל מול אתרים אחרים אמינים יותר ומבוססים יותר מאשר האתר שלכם. לדוגמה אם תפרסמו מאמר אצלכם וגם אצל אתר מאמרים אמין מאוד יתכן בהחלט שהוא יקבל עדיפות על האתר שלכם ודווקא המאמר אצלו יוצג במקום הדף שלכם וזאת למרות שהדף אצלכם פורסם ראשון.

זה כמובן מידע שחשוב להכיר אם אתם מספקים שירותי קידום אתרים באינטרנט ואפילו אם אתם מספקים שירותי בניית אתרים לעסקים ורוצים להציע אתר מוצלח ככל האפשר ללקוחותיכם אשר לוקח בחשבון את הצורה בה גוגל רואה את האתר שלהם ברשת.

שימו לב: חשוב שלא לעשות שימוש לא נכון בתגים אלו ולכן הצגתי את השאלה לגבי "לאיזה אתרים זה מתאים" בפורום מנהלי אתרים של גוגל ומצורף קישור אל השיחה / תשובות שאני מקווה שינתנו לגבי נושא זה בקישורי "מקורות מידע" מתחת לפסקה זאת.

שגיב SEO ~ קידום אתרים בגוגל!