
כולנו רוצים להמיר יותר, לקבל יותר פניות ולהרוויח יותר הזדמנויות לתפוס לקוח חדש. אבל מה ממיר יותר טוב?
הדרך הכי טובה ללמוד היא בעזרת מבחני מקרה!
והפעם, אנחנו לא נסתפק במבחן מקרה אחד אלא נלמד מכמה וכמה מבחני מקרה אשר פורסמו ברחבי העולם.
למרות שאין לנו דרך לוודא את המידע, יש כח של ממש במסקנות המגיעות אלינו באדיבות אתרים עם הרבה תנועה וכאלה אשר יש בהם מגוון רחב של מבקרים מתחומים שונים.
צבעים, אסוסיאציות וכלים שימושיים
כולנו מצפים שירוק יצא מנצח, נכון? שימו את ההנחות בצד, השאירו את הספקות בבית ובואו נלמד מה באמת עובד בעזרת הגיוון הבלתי ניתן להכחיש אשר מגיעים אלינו באדיבות מבחני מקרה של אתרים מהרשת העולמית. ובוא נודה! זה נחמד לחתוך בכל הבבלת אשר מצורף לכל מבחן מקרה כדי למלא את העמוד. כאן, ריכזתי רק תיאור קצר, תמונות ותוצאה!
הצבע הירוק מסמל
|
הצבע האדום מסמל
|
הצבע הכחול מסמל
|
לא מזמן הכנו מאמר / מדריך מושקע שכולל 5 פלטות צבעים אלגנטיות מוכנות להורדה או כדי לדגום צבע ספציפי עבור בוני אתרים. אחד מהמאגרים השווים ביותר. לחצו על הכפתור כדי לבקר…
מבחן מקרה א – באדיבות hubspot
נוצרו שני עמודי דף בית זהים. ראשית נוצר דף בית עם כפתור ירוק, שני שוכפל אותו דף בית עם כפתור אדום. שום חלק אחר בטקסט, במבנה הדף, בכותרות או בכל אלמנט אחר לא שונה! אפילו הגודל של הכפתור זהה בשני העמודים. ההבדל היחידי בין העמודים הוא צבע הכפתור הראשי בעמוד.
קישור למבחן מקרה:
תמונה של העמודים
מסקנות:
על פי HubSpot הכפתור האדום הוביל לעלייה של 21% בכמות הקליקים!
מבחן מקרה ב – vwo
במבחן מקרה זה נוצר קובץ CSS חלופי (הגדרות עיצוביות) והחל מבחן מקרה או כפי שהוא נקרא A/B Test בעזרת סגנונות עיצוב שונים. הניסוי חל על כפתורי "קנו עכשיו". במקרה זה מדובר על רכישת מוצר ולכן זה בהחלט שיעור חשוב לחנויות אלקטרוניות ומלמד משהו על שינויים קטנים שעושים הבדל בכיס.
קישור למבחן מקרה:
תמונה של הכפתורים
מסקנות:
כאן לא חל שינוי של עשרות אחוזים. על פי הכותב הורגשה 5% בכמות המכירות של מוצרים עם כפתורים כתומים!
מבחן מקרה ג – monetate
במבחן מקרה זה אנחנו רואים את התוצאה ההפוכה! לראשונה אני נתקל כאן במבחן מקרה בו מתאר הכותב כי הוא הרגיש שיפור של 9% כאשר השתמש בכפתור הכחול לעומת הכפתור הכתום באתר שלו. מעניין…
קישור למבחן מקרה:
תמונה של הכפתורים
מסקנות:
כאן לא חל שינוי של עשרות אחוזים. על פי הכותב הורגשה 5% בכמות המכירות של מוצרים עם כפתורים כתומים!
מבחן מקרה ד – copyblogger
עוד מבחן מקרה מדליק מבית copyblogger בו מוצגים לנו שלושה סטים של כפתורים כאשר הראשון הוא המקורי והשניים האחרים נבחנו ברוטציה אל מול הסטים האחרים (בצורה רנדומלית). תוצאות מעניינות בהחלט!
קישור למבחן מקרה:
תמונה של הכפתורים
מסקנות:
אז ככה, הסט השני הביא איתו שיפור של 80% באחוז ההמרות הסט השלישי הביא איתו שיפור של 95% באחוז ההמרות.
עוד מבחני מקרי שווים בנושאים דומים!
לשים דברים בפרספקטיבה הנכונה
אז… הצבע של אלמנטים אשר נועדו להניע לפעולה בהחלט קובע!, אבל… צריך להכין את כל השאר לפני שניגשים לבדוק אלמנט בודד כמו כפתור הרשמה או מכירה. כמו כן, עיצוב שבו הכל זורם גם חשוב ולכן לא להתפרע.
אם אתם מנהלי אתרים מיומנים ובמיוחד אם יש לכם ניסיון בקידום אתרים אתם יודעים כי שינוי של כפתור לא יעשה את ההבדל. גם כפתור מלוטש של רישום לרשימת דיוור לא יעזור לכם עם התוכן ממוצע ומטה ואם אתם לא מופיעים איפשהו במיקום סביר בגוגל (אז… סדר עדיפויות, כן?!).
אלכס 24 בדצמבר 2014
ראיתי שגם שינית בטפסים אצלך באתר 😉
עושה ניסוי פנימי?
שגיב SEO 25 בדצמבר 2014
לגמרי 😉
באופן אישי קצת קשה לי עם הצבע האדום שבוהק ככה
ואני גם מסכים עם סקי שאני תיכף מאשר את התגובה שלה לגבי קונטרסט (ניגודיות)
ובכל זאת – אין כמו ניסוי קטן..
ירון 24 בדצמבר 2014
כרגיל, אחלה סקירה שגיב.
מלמד המון על הצבע המתאים לכפתורים חשובים למרות שחשוב להתחשב גם בצבעי האתר… תודה רבה – תמשיך להביא לנו בתכנים המושקעים.
שגיב SEO 25 בדצמבר 2014
תודה רבה ירון 😉
אתה מוזמן להירשם לדיוור שלנו (אימייל מקסימום פעם בחודש)
http://www.sagive.co.il/subscribe/
סקי 24 בדצמבר 2014
אני חושבת שזה שטויות והרבה יותר חשוב ליצור קונטרסט בין הכפתור לרקע שלו מאשר ליצור דווקא כפתור אדום.
שגיב SEO 25 בדצמבר 2014
נקודה מעולה סקי – מסכים איתך לגמרי!
ומצד שני… אם המספרים של מבחני המקרה נכונים (אחוזי השיפור)
או אפילו קרובים להיות נכונים מדובר על הבדל משמעותי מספיק כדי שננסה גם אצלנו
צדי 12 במרץ 2015
מאיר עיניים בהחלט
המשיכו את המסורת של מאמרים מושקעים.
תודה רבה, נהניתי לקרוא.
שגיב SEO 12 במרץ 2015
תענוג, שמח שאהבת צדי