קידום אתרים ומיתוג באינטרנט

בשנת 2008 שיתף אריק שמידט שגוגל תשתמש במותגים כדרך לסדר את הבלאגן שקיים כיום בתוצאות החיפוש האורגניות. רובנו מתחילים לקלוט שלתוצאות אין לעיתים רבות קשר למה שאנחנו מחפשים למרות שזה עדיין הכלי היעיל ביותר בו ניתן להשתמש כדי למצוא מידע במהירות.

כמובן שהכוונה ב"מותגים" היא לשמות של מותגים בינלאומיים אותם מחפשים גולשים לרוב על ידי הקלדה ישירה של שם החברה דהיינו שם המותג. אם להסיק מדבריו יש כאן הכוונה ברורה כיצד לקדם חנויות מסחר אלקטרוניות ברשת.

עד כמה התשובה שלו משמעותית?

ובכן, הוא ענה תשובה זאת למנהלי מגזינים מובילים אשר חששו מהתחרות של יוצרי מגזינים ובתי דפוס דלי תקציב ולכן על פניו נראה כי זאת תשובה אמינה. קשה לדעת עד כמה יושפע האלגוריתם של גוגל ואיך בדיוק ישתקף הרצון לסווג ולדרג אמינות על פי מותג אך זהו נראה פתרון הגיוני למצב הנוכחי בו הרשת גולשת על גדותיה עם כמויות של תוכן אשר מוטות לא פעם הודות למקדמי אתרים מוכשרים אשר עושים עבודתם נאמנה! (מחפשים מקדם אתרים כזה?)

מיתוג אתר אינטרנט

אם יש לאתר שלך מיקוד ברור שקל לאפיין הרי שמיתוג האתר שלך בתחום בו הוא עוסק הוא יותר ממתבקש ויוביל ליצירת אמינות סביב השירות / מוצר שאתה מציע. מותג הוא הרבה יותר מסתם שם, לוגו או צירוף של מילים. מותג הוא כל מה שאתה עושה ברשת בשם האתר שלך ואיך שאתה עושה זאת. מותג הוא איך שאתה מגיב למיילים איך שאתה מעצב מסמכים והצעות מחיר ועוד. המותג שלך הוא סכום הנסיון וסוג השירותים שאתה מציע והוא גם (באינטרנט) סוג המילים שאנשים מקשרים אליך ואל המוצר / השירות שלך. למרות שזה קשה ליצור מותג ברמה הכלל ארצית שלא לדבר על הרמה הבינלאומית מבלי להשקיע הון לא מבוטל בפרסום אגרסיבי במדיה בעלת חשיפה גדולה כמו טלוויזיה, רדיו ולוחות מודעות אל תתייאש.. תתחיל במיתוג באיזור של בדיוק בנישה בה עוסק האתר שלך.. קחו לדוגמא את "צמרת הובלות" או "איגוד הובלות".. אלה שם שני מותגי הובלות חזקים מאוד בישראל שמתגלגלים מכוח האינרציה שמגיעה עם שנים של עבודה אינטנסיבית באותו התחום וצבירה של עשרות אלפי לקוחות.

 

דרכים ליצירת מותג

פיליפ קוטלר, פרופסור מיתוג בינלאומי בבית הספר של קלוג לניהול מספר שני צעדי בסיס כאשר מבקשים להתחיל במיתוג העסק / שירות / אתר אינטרנט שלכם

  • פיתוח עלות לעומת כדאיות של המוצר שלכם
  • בחירה במיקום. קהל ואיזור למוצר שלכם

עלות לעומת כדאיות

האם יש למוצר שלכם ערך ותועלת שאנשים יסכימו לשלם בעבורו? איך תנסחו את התועלת והכדאיות שהמוצר / שירות שלכם מציע לקהל לקוחותיכם לעומת המחיר.

 

מיצוב רחב – מיקום וקהל

מי אתם, איזה סוג של מוצר אתם מציעים ובמה הוא שונה?

  • יש לכם מוצר יחודי!
  • אתם מציעים את המחיר הטוב ביותר.
  • אתם עונים לצורך של נישה מסויימת.

 

מי אתם ברשימה הזאת?

זה כמובן אפשרי שבית עסק יענה על שלושת קריטריונים אלו אך הוא לרוב יובס על ידי בית עסק אחר אשר מתמחה בנקודה אחת מבין השלושה. לדוגמא… שעוני אומגה יכולים למכור שעונים זולים יותר אך זה ישנה את הזהות שלהם כסמל סטטוס ועלול להזיק בטווח הארוך וגם הקרוב למותג עצמו ולהוביל לירידה במכירות.

 

מיתוג וקידום אתרים

קראנו והשכלנו אבל…איך משלבים מיתוג אתר אינטרנט, עסק או חברה במסע קידום אתרים בגוגל? אל שלב המיתוג אפשר להגיע היישר ממילות המפתח, איזור השירות וקהל היעד… אם אני לדוגמא מספק שירותי שיפוצים באילת הרי שהמודעות שאפרסם יפתחו בכותרת מתאימה. לדוגמא: "אילת פיקס – שיפוצים באילת" מרבית מקדמי האתרים כבר יודעים לקשר ישירות ממילת המפתח הרצוייה אל הדף המתאים באתר אליו הם מקשרים.. זהו צעד של מיתוג אשר מנסה להודיע למנועי חיפוש ולגולשים אשר ילחצו על הקישור כי הדף אליו הם עוברים עוסק במילה עליה הם לחצו. מכאן והלאה כל שיחה שתנהלו עם לקוח צריכה לכלול בחתימה את הכותרת המתאימה. מיתוג מסוג כזה לא עוצר במיילים ועליכם לשאוף לשלב אותה בשיחות בטוויטר ובפייסבוק, במאמרים ותגובות שאתם משאירים ברשת.

 

לסיכום

נגעתי בקצה המזלג בנושא מורכב זה ואין ספק כי קיימות טקטיקות מורכבות של קידום אתרים אורגני לצד קידום אתרים משולב עם מסע פרסום ממומן אשר כולל בניית מותג בצורה מתוחכת אך גם אם אתם בעלי אתרים שאוהבים לעשות זאת בעצמכם כדאי לשקול פנייה אל מקדם אתרים מקצועי לא כיוון שאתם לא יכולים ללמוד עם ההשקעה הנכונה כיצד לעשות זאת בעצמכם אלא בגלל שמקדם אתרים מוצלח מחזיק לרוב במשאבים כמו אתרים ובלוגים פעילים להם אין לכם גישה.

רק אוסיף כי אני משלב מיתוג אתר אינטרנט בכל מסע קידום אתרים שאני מבצע ולדעתי חשוב ללמוד כיצד לבנות זהות אלקטרונית אשר מקשרת את האתר למילות המפתח הרצויות בעיניו של מנוע החיפוש. תוכלו לבדוק מה המצב הנוכחי והמילים שגוגל מחשיב כבולטות באתר שלכם בכלי למנהלי אתרים של גוגל

מחפשים חברת קידום אתרים שמבינה עניין ומביאה תוצאות ?? פנו אלינו היום וקבלו הצעת מחיר לקידום אתרים באינטרנט עם המומחים בקידום אתרים – שגיב SEO

  • contact us
  • שגיב SEO
  • 0777-920-924
  • 0545-400-440
  • תל אביב, ישראל

קידום אתרים בגוגלגוגל אדוורדס (PPC)בניית אתריםשיתופי פעולהאחר / חזרו אליי