האלגוריתם של גוגל – כללי המשחק החדשים!

כותרת מפוצצת אין ספק אבל אם אתה מקדם אתרים אתה וודאי מודע לשינויים האחרונים שהתרחשו באלגוריתם של גוגל בחודש האחרון. המלחמה בספאם הביאה לשינויים רבים באלגוריתם של גוגל אשר נועדו לשפר את איכות התוצאות שאנו מקבלים ובמקביל שינו את כללי המשחק עבור מקדמי אתרים שהסתמכו עד כה על שיטות קידום מסוימות.

אין ספק ששינויים אלו העסיקו את היחצנים של גוגל יום וליל בנסיונות להסביר מה עומד מאחורי השינוי אך כאשר הרשת עמוסה בנסיונות לנצל את האלגוריתם של גוגל מכל כיוון אפילו מאתרים אמינים ורבי השפעה כמו הNew York Times או המקרה האחרון שהדהד ברשת האינטרנט של JcPenney לא נותרה ברירה והרעיון של תוצאות חיפוש רלוונטיות נקבר מתחת לפלטפורמות של מקדמי אתרים מנוסים.

רק לאחרונה פרסם מאט קאטס מאמר אשר נקרא Google 2000 vs google 2011 ואני מצטט: "לפעמים אני שומע אנשים שאומרים, זוכרים שגוגל הושק לראשונה… עד כמה תוצאות החיפוש היו מדהימות! לא היו באותם ימים ספאם בגוגל… הלוואי שהייתי יכול לחזור לאותם ימים. "

הטרנד בין המומחים אשר עוסקים בקידום אתרים זמן רב ממני הוא להסכים עם מאט קוטס. תוצאות החיפוש העכשוויות של גוגל טובות פי כמה מאלו של שנת 2000. באופן אישי אינני יכול להגיד אם זה נכון או לא ואני חושב שרשת האינטרנט היתה צעירה מכדי להשוות. כמות האתרים אשר קמו מאז שנת 2000 ועד היום היא מדהימה ומשערים כי כיום יש למעלה ממיליארד אתרים ברשת העולמית – 1,000,000,000 וב- 2009 אונדקסו כ20,340,000,000-  דפים! … לעשות סדר בכל המידע הזה הוא בהחלט לא תהליך פשוט ואני לא מקנא במהנדסים של גוגל…

למה קשה לגוגל להחזיר תוכן איכותי?

קיימים ברשת סוגים רבים של אתרים. חלקם מכילים תוכן אמיתי וחלקם תוכן רזה עם מילות המפתח הנכונות. במקרים רבים בעיקר באינטרנט העולמי נוצרה בעיה עם אתרים כאלו ובמיוחד במקרים בהם אתרים אלו מגובים במאות אלפי קישורים מאתרים מגוונים. קחו לדוגמא אתרי שאלות ותשובות בהם לא תמיד יש את התשובה הנכונה או אפילו תשובה כלשהיא ובכל זאת הם מכילים את מילות המפתח הרצויות ולרוב נהנו בעבר ממיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש למרות העובדה שאין בקרה על תוכן זה.

ולכן, אתרים בכלי תוכן רזה ניצחו את גוגל במשחק שלו! אין בהם תוכן אמיתי והם נועדו במיוחד למשוך את מנועי החיפוש כמו אתרים רבים שאנו מכירים גם ברשת הישראלית. זאת הסיבה לעדכון "חוות תוכן" של גוגל ובגללו הרשת רוחשת בידיעות על מגה אתרים שנפלו במיקומים ולמעשה פרסמנו מאמר בנושא זה באחרונה הנקרא לרדת בגדול גרסת גוגל

לזרום עם השינוי של גוגל- מה בתכלס' כדאי לעשות?

100% תוכן מקורי חדש ומעניין

100% תוכן מקורי חדש ומעניין

שיטת העבודה השתנתה ויש ליצור תכנים מקוריים, מעניינים ומזמינים… חלפו ימיהם של בלוגים כפולים או הפצה אינסופית של אותו מאמר, זה פשוט חסר ערך… אם יש סיבה אמיתית להפצת מאמר במספר מקומות ואתם מאמינים שזה ייצור תנועה אתם יכולים כמובן לעשות זאת אך מבחינת קידום אתרים זה בזבוז של זמן
קישור טקסט משתנה

קישור טקסט משתנה

נסו לגוון את סוג הקישור ולא תמיד לקשר לאותו הדף עם אותה מילה בדיוק. אם לדוגמא אתם מקשרים אל דף של חברת הובלות כדאי לגוון ולקשר אל הדף המדובר גם במילה הובלות וגם במילה חברת הובלות ואולי אפילו במילה הובלה וכו'. גיוון במילת המפתח נראה יותר טבעי ויותר נכון. כמובן שכדאי להקפיד לקשר עם המילה הרצויה אבל אפשר לעשות זאת ב75% מהמקרים ובשאר הזמן לגוון…
תהיו חברתיים!

תהיו חברתיים!

אחד השינויים הבולטים מגיעים מהזירה החברתית. עשו לאתר שלכם חסד ושווקו אותו בצורה מתונה אך עקבית ויצירתית ככל האפשר ברשתות חברתיות. בנו לעצמכם דף לעסקים בפייסבוק והפעילו אותו, הוסיפו לו חברים ונסו לתקשר עם לקוחות פוטנציאילים או חברים למקצוע.
קישורים עם פזם

קישורים עם פזם

הנסיון להילחם בתופעה של קניית לינקים הולידה פקטור מעניין והוא גיל הקישור אשר מצביע אל האתר שלכם. מעבר לעובדה שאמינות האתר המקשר אליכם חשובה ביותר מעתה חשוב גם גיל הקישור ולכן קניית קישורים הפכה ללא רלוונטית ובכל מקרה חשוב לשמור על הקישורים הקיימים אליכם.
צפיפות מילות מפתח

צפיפות מילות מפתח

ממש לאחרונה כתבנו מאמר על צפיפות מילות מפתחולכן לא ארחיב הרבה בנושא זה מעבר לעובדה ש.. ברור שהטקסט צריך להכיל את מילות המפתח הרצויות אך חשוב לשמור על יחס הגיוני או במילים אחרות תכתבו טקסט שיעניין את הגולש בעיקר וידבר על הנושא אותו אתם מבקשים לקדם.
הזהרו מתגיות מיותרות

הזהרו מתגיות מיותרות

מסקנות שמתחילות להתגבש ברחבי העולם של אתרים (מעטים) שנפלו והצליחו לשוב למצב עמידה כוללות שיח על תגיות ועל העובדה שהם עשו נקיון בתגיות בהם משתמשים מנהלי אתרים רבים כדי לנפח את כמות הדפים שגוגל מאנדקס… הזהרו מתגיות מיותרות או במילים אחרות נסו לכלול רק תגיות להן ביסוס אמיתי בדף עצמו וקיימות בטקסט של הדף.
כבר הגיעו? שלא יעזבו מהר!

כבר הגיעו? שלא יעזבו מהר!

זה הזמן לשפר את המבנה של האתר שלכם. גוגל הולך לכיוון הגולש כלומר משקיע יותר בלהפוך את ההתנהגות של הגולש לתוצאות החיפוש ולכן זה הזמן לשפר את הBounce rate שלכם ולשמור על הגולשים שהגיעו אל האתר בתוכו כמה שיותר זמן… חשבו מחדש מה אתם מציעים והאם גולש חדש שלא ראה את האתר שלכם בעבר יתמצא בקלות וימצא את מה שהוא מחפש
מרוב פרסום לא רואים את התוכן!

מרוב פרסום לא רואים את התוכן!

ככל שעובר הזמן מתברר שאחד הפרמטרים החדשים שכלל עדכון פנדה הוא כמות הפרסומות אל מול כמות התוכן באתר… אתרים רבים מנצלים כבר שנים רבות תוכן משוכפל רק כדי לדחוף לנו פרסומות על גבי פרסומות ולנווט אותנו בכח אל הקליק. העדכון האחרון ינסה להתמודד גם עם זה אז ראו הוזהרתם.. זה טוב לפרסם אבל הכל במידה בריאה. אם אין לכם תוכן לגבות את כמות המודעות עדיף שלא לשים אותן כלל.
תרימו את הקצב

תרימו את הקצב

אין ספק, גוגל הולך לכיוון אינדוקס מהיר… זה ברור בגוגל אינדקס ובתצוגה המקדימה שגוגל מספק כעת (רק בגוגל קום) עוד לפני שנכנסו לאתר מסוים. ולכן, חשוב להיות עדכניים ולפרסם תוכן חדש על בסיס קבוע… אתרים אשר מוסיפים תוכן בתדירות גדולה יהנו בעתיד מחשיפה גדולה יותר ולכן מתנועה גדולה יותר של גולשים שתוביל בתורה למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש

מעניין להיות מקדם אתרים

עבור חלק מאיתנו הכללים החדשים לא ישנו בהרבה את שיטת העבודה שלנו. הסעיף היחידי שעשוי לפגוע בנו כמקדמי אתרים הוא העובדה שקישורים ותיקים שווים יותר מקישורים חדשים (לך תסביר את זה ללקוח)… בכל מקרה השאיפה היא שלא ליצור תוכן משוכפל כי הקישורים ממנו לא שווים כלום וחבל על הזמן היקר שלנו… במקום תכתבו עוד תוכן לאתר שאתם משקיעים בו ולא תמיד לאתר מאמרים.

מנהג רע בגללו סגרתי את בלוג ישראלי לרישום של בלוגים חדשים הוא כי ראיתי שמקדמי אתרים רבים נוהגים לשכפל בלוגים עם אותו התוכן… מעולם לא הבנתי את המנהג המוזר הזה ובכל מקרה גוגל עשה נקיון בית בעבורנו. מעבר לעובדה שאנו מקדמי אתרים אנו משתמשים ברשת המון ולכן חייבים להודות שגם אנחנו קצת שמחים על העדכון אלגוריתם הזה למרות שרובו עדיין לא הגיע לישראל.

לסיכום

אם לסכם את המאמר הזה, ואת השינויים באופן כללי בגוגל במילה אחת- "איכות" ההרגשה הכללית היא שלגוגל פשוט נמאס (ובצדק) מספאם ותוצאות לא רלוונטיות, ובמיוחד בתוצאות נישתיות (כלומר – במיקרו נישות, לונג טיילס ומילות מפתח בנפחי חיפוש נמוכים שספאמרים פשוט אוהבים להכנס ולהשתלט שם על העמוד הראשון). אולי אפילו הייתי מגדיל ואומר כי גוגל טיפה בלחץ מאז סיפור J.C penny ובאופן כללי, פייסבוק לאט לאט אוכלים חלקים גדולים מהעוגה של גוגל. העניין הוא לשמור על איכות האתר שאנו מקדמים, ויותר מזה – לשמור על איכות הקישורים הנכנסים לאתר.

אין יותר מקום לשכפולי תוכן, אין יותר מקום לתכנים בנאליים ומשעממים – יש לך אתר שאתה מקדם? מקדם אתר של לקוח? אם לא תעניק ערך מוסף, ולא משנה באיזה תחום מדובר, פשוט לא תתקדם. כפי שכבר ציינתי – לדעתי, החיים שלנו כמקדמי אתרים הולכים להיות קשים יותר, מצד שני – אולי מתפתח כאן תחום חדש / ישן – כותבי תוכן א י כ  ו ת י י ם (?)

מה דעתכם על הנושא?

  • אהבתם? שתפו!