סוגי קישורים ורמת חשיבותם

לאלה מבינינו אשר עובדים בתחום הSEO – קידום אתרים בגוגל זאת מלחמה אין סופית בכדי להשיג את הקישור הבא מהמקום הכי רלוונטי והכי בולט שנוכל. נכון שיש המון מקדמי אתרים אשר משתמשים בטקטיקות הזויות ומחשיבים כל לינק כעוד צעד בדרך למטרה.

למרות הגישה הזאת שהיא גם נכונה בדרכה שלה יש לכל סוג של לינק חשיבות משל עצמו בהתאם למקום שלו בדף. לכמות הדפים בהם הוא קיים, איזה טקסט הוא הלינק עצמו או אם הוא תמונה וכו'.

במאמר זה נסקור סוגי קישורים שונים ואת החשיבות שלהם במשחק הכללי.

סוגי לינקים / קישורים

קיימים מגוון רחב של לינקים (הכוונה לכאלה אשר מצביעים אל האתר שלכם מאתרים אחרים) אז בואו יחדיו נעבור על הסוגים השונים ועל רמת החשיבות שלהם כפי שהם נתפסים לדעתנו וכאן המקום לציין כי המאמר משקף את דעתנו הפרטית ואתם מוזמנים להגיב עם דעה שונה / תרומה לשיחה.

לינק Footer

לינק אשר נמצא בתחתית המסך לרוב בין עוד מספר לינקים ובאתרים מודרניים הוא לרוב לינק חוצה עמודים כלומר לינק אשר קיים בכל העמודים באתר. כמובן שקיים יתרון לעובדה שהוא קיים בכל הדפים ונחשב ללינק בכל דף בו הוא נמצא.

למרות העובדה שהוא חוצה עמודים הוא נחשב פחות חשוב מכיוון שהוא אינו רלוונטי לתוכן בשל העובדה שהוא קיים ללא הבחנה בכל העמודים. בכל זאת משתלם בהחלט להשיג לינקים כאלה במיוחד נוכח העובדה שהם קיימים (לרוב) גם בעמוד הבית של האתר שמקשר אליכם וגם מכיוון שככל שהאתר גודל גם כמות הלינקים ממנו גודלת.

לינק בתפריט צדדי

דוגמה טובה של לינקים בתפריט צדדי ניתן למצוא באתר זה כמו לדוגמה הלינק אל חברת רצ פלוס שליחויות שנמצא בתוך ריבוע עם טקסט נלווה. לינק כזה במקרה הזה הוא גם חוצה עמודים (כלומר קיים בכל העמודים). כמו כן טקטיקה ידועה במכירות היא שצד ימין נחשב לpower side ונחשב לאטרקטיבי במיוחד מפני שגולשים מסתכלים עליו באופן אוטומטי. גם בסופרים במציאות תמיד מסדרים מצד ימין מוצרים שרוצים למכור ומחקרים מראים כי יש לפריטים בצד ימין שלנו חשיפה אוטומטית יותר גדולה.

לינק בתוך פסקה

הלינקים הכי רלוונטיים לתוכן הם לינקים אשר מוטבעים בתור מילה שהיא חלק מפסקה אשר עוסקת באותו נושא של האתר אליו מוביל הלינק. לינק כזה שווה במיוחד אם הוא גם מילת מפתח רלוונטית.

למרות שלינק כזה איננו חוצה עמודים הוא נחשב ל-שווה מכיוון שגוגל מבין שהוא רלוונטי לתוכן הספציפי בו הוא נכלל ולכן מעניק לו חשיבות גדולה יותר מאשר לינק צדדי או בFooter אשר איננו קשור בהכרח לדף בו הוא מוצג.

לינק מדף הבית של אתר אחר

לינקים מדף הבית של אתרים אחרים נחשבים במיוחד מכיוון שזאת בעצם הצבעה לטובתך מהאתר שהחליט להציג את הלינק אליך מדף הבית שלו ובכך בעצם משתמע כי לאתר שלך תוכן מעניין להציע לגולשים שלו.

לינק שהוא תמונה

לינק שהוא למעשה תמונה עליו מקליקים כדי להגיע אליך עשוי להראות פחות חשוב כיוון שאינו כולל מילת מפתח אך אם הוא מוביל להרבה קליקים ואת התמונה עצמה הגדירו עם תג ALT נכון שבו מילות מפתח רצויות יכול להיות מועיל ביותר.

קישורים – לסיכום

קיימים אין ספור סוגים של לינקים, כאלה שחתימה שלכם בפורום או כשהשארתם תגובה בבלוג (למרות שלרוב הם nofollow), לינקים שלכם באתר טוויטר או ברשתות חברתיות אחרות. החשיבות האמיתית של לינק היא כמה לחיצות תראו ממנו

למרות שכן חשוב להשיג לינקים כדי להגדיל את המספר הכללי של לינקים אל האתר שלכם בכדי ליצור אמינות וחשיבות בעיני מנועי חיפוש משתלם ביותר לנסות להשיג לינקים שגולשים אמיתיים ילחצו עליהם. קישורים כאלה יקבלו חשיבות מיוחדת בעיני מנועי חיפוש אשר רואים את התנועה אל ומהאתר שלכם.

קידום אתרים הוא ללא ספק פרסום בעידן האינטרנט ובניית קישורים משחק תפקיד מרכזי בזירה זאת. מחפשים מקדם אתרים מומחה? חברת שגיב SEO מספקת שירותי פרסום באינטרנט, קידום אתרים אורגני, פרסום בפייסבוק ורשתות חברתיות ועוד. פנו אלינו היום לשיחת ייעוץ עם מומחה קידום אתרים!

  • contact us
  • שגיב SEO
  • 0777-920-924
  • 0545-400-440
  • תל אביב, ישראל

קידום אתרים בגוגלגוגל אדוורדס (PPC)בניית אתריםשיתופי פעולהאחר / חזרו אליי