איך מגישים בית עסק לגוגל מקומות

מדריך עוסק ברישום אל גוגל מקומות וכל המסביב… רישום של עסק עם מספר כתובות לגוגל מקומות עשוי להיות מסובך בעיקר מכיוון שגוגל עושים כל שביכולתם לאמת את המידע של כל מיקום. המדריך הנוכחי בנושא הגשת בית עסק לגוגל מקומות מבית גוגל איננו מתורגם עדיין לעברית ומפוזר לאורך מספר רב של עמודים ולכן החלטנו לתרגם את כל המידע המתאים ולרכז אותו למדריך אחד מרוכז.

רישום בגוגל מקומות הוא..

הרישום של בית העסק שלך אשר נקרא גם "דף מקום" הוא דף ברשת / דף אינטרנט במטרתו לרכז את כל המידע על מיקום (או במקרה זה רישום של בית עסק) מרחבי רשת האינטרנט. ישנם דפי מקומות עבור בתי עסק, נקודות מעניינות, תחנות רכבת, תחבורה ציבורית, שדות תעופה, נקודות ציון וערים ברחבי העולם. בתור בעל עסק אתה יכול לאמת את הרישום של בגוגל מקומות ולהוסיף מידע אל הרישום שלך.

ניווט מהיר בין חלקי המאמר

  • רישום בית עסק עם כתובת אחת
  • רישום בית עסק עם 10 כתובות או יותר
  • בעיות נפוצות מהן כדאי להמנע
  • אהבתם? שתפו!

סקירה קצרה של דף מקומות

רגע לפני שנכנס אל רישום בגוגל מקומות נעבור על חלקי הדף השונים לטובת אלו בינינו שלא עוסקים בקידום אתרים. למידע נוסף על קידום אתרים מקומי אתם מוזמנים לבקר במחקר המקיף בנושא: חיפוש מקומי, גוגל מקומות ומה חשוב לדעת!. סקירה של חלקי דף בגוגל מקומות בצורה מפורטת מבית היוצר של גוגל ניתן לראות במדור העזרה לבעלי עסקים עם גוגל מקומות.

מבנה דף בגוגל מקומות
כתובת אחת גוגל מפות

רישום בית עסק עם כתובת אחת לגוגל מקומות

1. הגישו את המידע שלכם החל ממידע בסיסי ועד תמונות וסרטוני וידאו 2. אמתו את הרישום שלכם בעזרת גלויה אשר תגיע בדואר או בטלפון 3. המתינו שהרישום שלכם יופיע בגוגל (לרוב לוקח 12 שעות)

1
מתחילים… הכנסו אל גוגל מקומות, בכדי לוודא שהרישום שלכם יתקבל בהצלחה שווה לעבור אפילו אם ברפרוף על כללי האיכות של גוגל מקומות ואולי גם את תנאי השירות של גוגל מקומות.
2
אם יש לכם חשבון גוגל התחברו בעזרת שם המשתמש והסיסמה שלכם. בנוסף, גם שם משתמש של חשבון אדוורדס יאפשר לכם להכנס. אם אין לכם עדיין חשבון בגוגל (אין מצב נכון?!) תוכלו לפתוח אחד בקישור "פתיחת חשבון בגוגל". לא ניתן להעביר חשבונות של גוגל מקומות ולכן… אם אתם מתכוונים לחלוק חשבון זה עם אחרים כדאי ליצור חשבון חדש בו אין פרטים רגישים. לאחר שהתחברתם, הקליקו על "הוספת עסק חדש"
3
בלשונית "מצא את העסק שלך" (Find your business) תוכלו לחפש את בית העסק שלכם על פי מספר טלפון ולבדוק אם גוגל כבר הוסיפו את בית העסק שלכם לגוגל מקומות.
  • בחרו את המדינה שלכם בתפריט הנפתח
  • הכניסו את מספר הטלפון של בית העסק
  • הקליקו על "מצא את פרטי העסק" (Find business information)

אם לא מצאתם את בית העסק שלכם או אם תקבלו תוצאה של בית העסק שלכם אשר עדיין לא אומתה הגיע הזמן לעדכן או להוסיף את הרישום אל גוגל מקומות.

4
לאחר שלחצתם על כפתור הרישום הגיע הזמן למלא את הפרטים שלכם בצורה מדויקת.. זכרו כי גוגל אוסר, ומעיף ללא התראה רישומים ספאמריים ולכן עשו זאת בצורה מקצועית.

שם החברה / בית העסק: מלאו את שם העסק הרישמי המלא. הזהרו שלא להכניס מילות מפתח ללא סיבה (כלומר אם הם לא חלק משם בית העסק) כיוון שזה עשוי וקרוב לוודאי יוביל להסרה של הרישום שלכם בגוגל מקומות.

כתובת (חובה): חשוב למלא את הכתובת בצורה מדויקת באנגלית כפי שהייתם כותבים אותה על מעטפה. שימו לב! שינוי של כתובת בפעם השנייה יוביל להתחלת תהליך האימות מחדש ועשוי לקחת זמן מה עד לאישור הרישום החדש.

מספר טלפון (חובה): מלאו את מספר הטלפון שלכם ואל תשכחו להוסיף איזור חיוג.

כתובת האתר שלכם: הקלידו את כתובת האתר עד 255 תווים.

5
סיימתם עם השלב הראשוני, לחצו על הכפתור "הבא" (Next) וכעת הגיע הזמן להכניס מידע נוסף אך לא פחות חשוב על בית העסק שלכם כמו מספר קטגוריות המתארות את התחום בו אתם עוסקים, שעות הפעילות שלכם, שיטות התשלום איתן יכולים לקוחות לשלם לכם, תמונות וסרטונים ומידע נוסף.

למרות שעל פניו, תמונות וסרטונים לא חשובות כל כך ההיפך הוא הנכון. נסו ליצור פרופיל מלא ככל האפשר כולל מידע רב ככל האפשר אשר יעודד גולשים לפנות אליכם אם הגיעו לדף שלכם בגוגל מקומות.

10 או יותר כתובות גוגל מקומות

רישום בית עסק עם 10 כתובות או יותר לגוגל מקומות

עסקים רבים מחזיקים בסניפים רבים ולכן זקוקים להליך רישום מעט שונה אל גוגל מקומות. בנוסף, מוסדות כמו בתי חולים להם אינספור סניפים זקוקים להליך רישום מהימן כיוון שאנשים רבים (לפחות בארצות הברית) תלויים במידע זה כדי להגיע אל יעדם בצורה מהירה.

1
כאשר ניגשים לרישום של כתובות רבות חשוב במיוחד שתעברו בקפידה על כללי האיכות של גוגל מפות כדי שהרישום שלכם לא ידחה (חס וחלילה) או לחילופין יעבור לסקירה של צוות גוגל… תהליך שעשוי לקחת מספר שבועות במקרה הטוב. בקרו בכללי האיכות של גוגל למידע נוסף.
2
על פי גוגל: תוכלו להגיש את הרישומים שלכם אל גוגל מפות / מקומות כאשר אתם מחוברים לחשבון של בגוגל עם אימייל של ג'ימייל אך עדיף שתצרו חשבון חדש עם אימייל שהסיומת שלו היא הכתובת של האתר אחרת תצטרכו לעבור עוד מספר שלבי אימות.
3
הגענו לעניין! כעת עלינו להכין גליון אלקטרוני באחד מהפורמטים הבאים: .csv, .txt, .xls, .tsv, .xlsx, and .ods… אני ממליץ לבחור במשהו מוכר כמו אקסל (xls או xlsx). אנו נצטרך ליצור "ראש מסמך" בגליון נתונים זה… דוגמא באדיבות גוגל תוכלו למצוא: כאן.

בואו נעבור יחדיו על העמודות בקובץ לדוגמא:

  • קוד חנות – Store Code

    הוא קוד יחודי לכל סניף / חנות ברשת שלכם. קוד החנות חייב להיות זהה בחלקו ולהתייחס כמובן לאותו בית עסק. אין חשיבות מיוחדת לשם אך נסו לבחור שם ברור וקריא. אורך שם החנות חייב להיות קצר מ60 תווים ולא להכיל רווחים בכלל.

    דוגמאות: store1, store2 branchNY, branchFL, branchMD 101, 102, 103

  • שם – Name

    שם החנות הוא נושא רגיש וצריך להתאים בדיוק לשם החנות / בית עסק כפי שהוא מופיע בעולם האמיתי. חשוב לדעת כי שם העסק אשר כתוב בשדה זה יוצג בדף מקומות שלכם בגוגל ולכן אל תנסו לכלול בו מיקומים או מילות מפתח שאינן שם העסק. אתם יכולים לעשות כל אות ראשונה בכל מילה לאות גדולה אך אל תעשו מילה שלמה עם אותיות גדולות.

    דוגמאות: Google Store – Mountain View Google Store – South SF Google Store – SF Main Google Store – SF Main Google Store – Mountain View

  • עמודת כתובת ראשונה – Address Line 1

    בשורה זאת הכניסו את הכתובת המדויקת של בית העסק. כל מידע נוסף כמו הקניון בו נמצא העסק, רחובות חוצים וכו' תוכלו להוסיף אל עמודת הכתובת השנייה (Address Line 2)… מקסימום 80 תווים.

    דוגמאות: 2 / 1234 Charleston Rd 2300 Mission St 5678 Polk St 1234 Charleston Rd

  • עיר – City

    הכניסו את שם העיר בה נמצא הסניף בהתאם לכתובת (מקסימום 80 תווים).

    דוגמאות: Mountain View South San Francisco San Francisco Mountain View

  • מדינה – State

    המדינה בה הסניף של בית העסק נמצא בהתאם לשורה.

    דוגמאות: CA CA Washington Maryland

  • מיקוד – Postal Code

    מיקוד של הכתובת לפי השורה המתאימה. בארצות הברית למיקוד חשיבות עליונה… למעשה, כאשר מזמינים פיצה אומרים פעמים רבות את איזור המיקוד. רישום עם איזורי מיקוד לא תקינים ידחו ולא יאושרו.

    דוגמאות: 94043 94080 94129 94043

  • קוד מדינה – Country Code

    הכניסו את קוד המדינה בה נמצא בית העסק המדובר / הסניף המדובר לפי קוד המדינה בדף ISO 3166-1-alpha-2.

    דוגמאות: US US IL BS

  • מספר טלפון – Main Phone

    מספר הטלפון יופיע בדף של גוגל מקומות על פי מיקום הגולש. הקפידו להכניס מספר טלפון כולל איזור חיוג בפורמט של 650) 555-4000. גוגל מבקשים להכניס את מספר הטלפון של הסניף עצמו ולא של מרכז חיוג. כמו כן עליכם להכניס מספר טלפון שונה עבור כל סניף.

    דוגמאות: (212) 555-5551 (212) 555-5552 (212) 555-5553 (212) 555-5554

4
מאפיינים נוספים– ניתן להוסיף עמודות נוספות על פי המדינה בה נמצא העסק שלכם לכן וודאו כי התכונות שאתם מוסיפים מתאימים למדינה המדוברת.

מאפיין תיאור ודוגמאות
כתובת נוסף פרטי כתובת נוספים אותם אשר לא כלולים בכתובת הראשית כמו שם הקניון או מספר הבניין, מספר קומה וכו' (מקסימום 80 תווים)
טלפון אלטרנטיבי מספר טלפון נוסף בו ניתן להשיג את בית העסק. את מספר הטלפון יש לכתוב בפורמט (650) 555-4000
טלפון סלולרי מספר טלפון נייד בו ניתן ליצור קשר עם בית העסק.
מספר פקס מספר הפקס של בית העסק.
דף הבית כתובת דף הבית של האתר שלכם אשר משויך לרישום של בית העסק שלכם בגוגל מקומות.
אימייל כתובת דואר אלקטרוני בה יכולים לקוחות לעתיד ליצור קשר עם בית העסק.
שעות פתיחה שעות הפתיחה של בית העסק – עד 255 תווים1. דוגמה בפורמט 24 שעות

השעה הראשונה ברצף היא שעת הפתיחה של יום שני

2:10:00:18:00,3:10:00:18:00,4:10:00:18:00,5:10:00:18:00,6:10:00:18:00,7:12:00:20:00

2. דוגמה בפורמט של 12 שעות

השעה הראשונה ברצף היא שעת הפתיחה של יום שני

2:10:00:AM:6:00:PM,3:10:00:AM:6:00:PM,4:10:00:AM:6:00:PM,5:10:00:AM:6:00:PM, 6:10:00:AM:6:00:PM,7:12:00:PM:8:00:PM

אמצעי תשלום לכל מדינה מספר אמצעי תשלום. להלן שיטות התשלום המותרות בארצות הברית.
  • cash
  • check
  • travelers_check
  • invoice
  • amex
  • diners
  • discover
  • mastercard
  • visa
  • financing
  • google_checkout
  • paypal

יתקבל:

cash, check, paypal

לא יתקבל:

money orders

cashier's checks

cash, check, amex

cash/check/amex

cash;check;amex

קטגוריות תוכלו להוסיף רשימת קטגוריות בקלות רק זכרו להפריד אותן בפסיקים אך אני מאמין כי ברוב המקרים תצטרכו קטגוריה אחת לכל שורה..דוגמא

Education, Entertainment – Planetariums, Organizations – Non-profit

בעיות ידועות בתהליך הרישום

אימות ואישור הרישום שלכם בגוגל מקומות / מפות עשוי לקחת שבועיים עד ארבעה שבועות. שגיאות או הפרה של כללי האיכות של גוגל מקומות עשויים לעכב את התהליך אפילו יותר. מכיוון שמדובר בבתי עסק להם אתם רוצים בוודאי לספק שירות מהיר אני ממליץ לקרוא את הבעיות הנפוצות אשר עשויות לגרום לעיכוב ההגשה שלכם.

באיזה אימייל לבחור?

גוגל ממליצים להשתמש בכתובת דואר אלקטרוני אשר קשורה לאתר שלכם ולא דווקא כתובת אימייל של ג'ימייל או הוטמייל. לדוגמא עדיף לי להשתמש באימייל SeoMaster@sagive.co.il ולא באימייל sagiveseo@gmail.com

שם בית העסק

  • השתמשו בצורה נכונה באותיות גדולות וקטנות (capitlaztion)
  • רשמו רק את שם העסק כפי שהוא מופיע בעולם האמיתי ללא תוספות

כתובת בית העסק

  • הכניסו רק כתובת אמיתית פיזית קיימת…
  • כתבו את הכתובת של החנות / בית העסק ולא של תיבת הדואר
  • הכניסו כתובת מדויקת בשדה Address Line 1. מידע נוסף בשדה Address Line 2

כתובת אתר וטלפון

  • השתמשו בטלפון מקומי ולא במספר של מרכז שירות
  • השתמשו בטלפון ישיר ככל האפשר ולא במספר המפנה למקום אחר
  • הכניסו כתובת דף הבית של האתר שלכם ולא של דף נחיתה

כללים נוספים עליהם כדאי להקפיד

  • כל הסניפים חייבים להיות של אותו בית עסק ולא עסקים שונים
  • עסקים שנמצאים בבנייה ועדיין לא פתוחים לציבור לא יאושרו
  • דירות להשכרה / מכירה או כל נכס זמני לא יאושר בגוגל מקומות
  • אירועים זמניים אפילו אם במיקום קבוע לא יאושרו כשם עסק

כמה טיפים שכדאי לדעת

  • מיקוד חלקי או לא תקני יוביל לסירוב של הרישום שלכם. שימו לב כי גליונות נתונים מסוימים כמו אלו שאקסל מייצר יסירו את הספרה 0 אם היא מתחילה את המספר של איזור המיקוד ולכן הקפידו לתקן זאת.
  • כפי שהוסבר במדריך זה, גוגל דורש את מבנה הטלפון של בית העסק בצורה מסוימת ולכן הקפידו על מבנה זה.
  • קראו את המדריך בקפידה ושימו דגש על גודל השדה מבחינת כמות התווים כיוון שזה עלול להוביל לשגיאה בהגשת הרישום שלכם.
  • אירועים זמניים אפילו אם במיקום קבוע לא יאושרו כשם עסק

לסיכום

כתבנו מאמר זה בשל השאלות הרבות אשר נתקבלו כתגובה למחקר "חיפוש מקומי, גוגל מקומות ומה חשוב לדעת!" ואנו מקווים כי מצאתם כאן את התשובות לכל שאלותיכם בנושא איך להגיש את האתר שלכם לגוגל מקומות… מדריך זה מתאים במיוחד (לפחות לבינתיים) לאלו בינינו להם לקוחות מעבר לים ובמיוחד אם הם לקוחות גדולים בתחומים בהם גוגל מקומות שולט בתוצאות החיפוש.

  • אהבתם? שתפו!