אין ספק, עסקים רבים תלויים בגוגל, או יותר נכון, במיקומים שלהם בגוגל…כאשר בית עסק או נותן שירות כלשהו נמצא במילות המפתח הנכונות במיקומים גבוהים – אותו עסק פשוט יקבל המון טלפונים ופניות. לא משנה איך נסתכל על זה, רבים מאיתנו פשוט תלויים בגוגל, וזו בדיוק הסיבה שעדכון האלגוריתם האחרון (עדכון FARMER) הלחיץ כל כך הרבה אנשים, אבל מצד שני – גם שימח המון אנשים.
במאמר הזה אני רוצה לדבר טיפה על התוצאות של עדכון גוגל האחרון, בואו נראה מי המפסידים הגדולים ביותר בעולם (כרגע) מהעדכון המסיבי ביותר של גוגל בשנה האחרונה. את המסקנות אני משאיר לכם למרות שאחלוק אתכם את דעתי (בצניעות) בסוף המאמר. אשמח לשמוע את דעתכם והשארתי את היכולת להגיב פתוחה ומזמינה!
שקילה מוקדמת ושקילה מאוחרת
על מנת לבדוק מי המפסידים הגדולים שלנו, אנו צריכים לשקול אותם לפני ואחרי השינוי (אני דבק ברעיון של לרדת בגדול!). אנו צריכים לדעת מה המיקומים של כל האתרים בארצות הברית (שם כרגע הופעל האלגוריתם). לצערי, אין לאף אחד מאגר מידע כל כך עצום כרגע, לכן, נאלץ להסתפק בשילוב של מספר גדול מאוד של מקורות מידע שונים, כל מאגר מידע שכזה מכיל מיקומים של אתרים על פי מילות מפתח רלוונטיות, אנו ננתח את המיקומים הללו ונגלה מיהם אותם אתרים שנפגעו בצורה הכואבת ביותר, קרי – נפגעו בכמות מילות המפתח הגדולה ביותר, התעבורה של האתרים הללו נפגעה בצורה החמורה ביותר (על פי מדד אלקסה) ובאופן כללי – נדרג את היורדים הגדולים ביותר.
נפגעי שינוי האלגוריתם (אח"כ – נדון בשאלה: למה דווקא הם??)
הנפגעים הגדולים ביותר על ידי שינוי האלגוריתם האחרון של גוגל הם כידוע – אתרי תוכן משוכפל, או "חוות תוכן", בחלק זה נראה מיהם 10 האתרים הנפגעים ביותר בעולם:
שם האתר | מספר מילות המפתח לפני | מספר מילות המפתח אחרי |
wisegeek.com | 74.024 | 21.940 |
ezinearticles.com | 184.508 | 54.277 |
suite101.com | 178.373 | 36.904 |
hubpages.com | 152.998 | 50.178 |
buzzle.com | 86.472 | 24.423 |
associatedcontent.com | 216.429 | 53.512 |
freedownloadscenter.com | 42.486 | 7.992 |
essortment.com | 27.501 | 7.459 |
fixya.com | 62.034 | 36.167 |
americantowns.com | 26.000 | 9.799 |
כפי שניתן לראות, הירידות הן דרסטיות ביותר. חשוב לזכור שמדובר בירידות על מילות מפתח מוכרות ותחרותיות, ולאו דווקא מדובר על לונג טיילס (זנב ארוך), ומילות מפתח בעלות נפח חיפושים נמוך עד אפסי.
הנה עוד כמה נקודות מעניינות הקשורות לנפגעים הגדולים מעדכון FARMER האחרון של גוגל:
- Yahoo העולמית רכשה לפני כשנה את Associated Content – חוות תוכן עצומה המכילה כמויות של תכנים, תמונות וסרטוני וידאו, חוות תוכן זו נבנתה על ידי מספר פרילנסרים ונרכשה על ידי יאהו בקצת יותר מ- 100 מיליון דולר (!). במידה ו- Associated Content גם תיפגע מהעדכון האחרון של גוגל, נוכל להוסיף גם את רכישה זו להיכל הרכישות הלא רווחיות של יאהו.
- האתר business.com, אתר שחווה ירידה של כ- 16743 מילות מפתח (כלומר – שש עשרה אלף ושבע מאות ארבעים ושלושה מילות מפתח נפגעו לאתר זה!!), נרכש בפעם השנייה לפני כחודש בסכום של כ- רבע ביליון דולר על ידי חברה הקרויה: Resource Nation. רכישה זו נראית כאחת הרכישות הגרועות ביותר בתולדות האינטרנט…
- עם כל הפגיעות והירידות, מן הסתם היו גם אתרים שטיפסו גבוה יותר בדירוגים שלהם במילות מפתח. אחד האתרים שבאופן מפתיע (לפחות אותי) טיפס בדירוג התנועה שלו הוא אתר: articlebase. גם זה אתר מאמרים, גם פה יש תוכן משוכפל, אך איכשהו, האלגוריתם של גוגל העדיף להעלות אותו על חשבון אתרים אחרים.
מסקנות
המסקנה הראשונה והברורה מכל עניין שינוי האלגוריתם האחרון, הוא שגוגל פשוט לא משחקים יותר משחקים! עד לעדכון גוגל נתנו לחוות תוכן לתפוס מיקומים גבוהים במגוון מילות מפתח על אף תכנים באיכות ירודה או תכנים משוכפלים. לגוגל פשוט נמאס וכפי שניתן לראות באופן מאוד ברור – גוגל רוצים לנקות את האינדקס שלהם מכל הזבל, ומהר.
המסקנה השנייה שלי, ואולי זו יותר השערה (אתם מוזמנים לשתף אותי בדעות אחרות כמובן) היא, שגוגל הכניס פילטר באלגוריתם שלו בנוגע לכמות התוכן המשוכפל ההופך אתר לחוות תוכן. לדעתי מדובר על יחס בין מספר התכנים המקוריים לבין מספר התכנים המשוכפלים: ככול שהיחס הזה שואף ל- 1 כך גוגל מתייחס לאתר יותר כאל חוות תוכן ומפעיל עליו את האלגוריתם החדש. למה אני טוען זאת? כי לדעתי articlebase כולל בתוכו כמות עצומה של מאמרים משוכפלים, והוא בדיוק כמו כל אחד מעשרת האתרים הפותחים שלנו, היה צריך לעוף במגוון מילות מפתח, אך articlebase כולל בתוכו גם כמות גדולה של תוכן מקורי, ועל כן, אתר זה לא נתפס באלגוריתם כחוות תוכן. במידה ואנשי SEO יחליטו להפציץ את articlebase בתכנים משוכפלים, מנקודה מסוימת לדעתי האתר ייפגע.
זהו, דיברנו על היורדים הגדולים ביותר, כמה חבל שהם לא יכולים לקחת פרס הבית, אך זהו המצב, ככה זה כאשר אתה מרוויח את לחמך מהאינטרנט – בשלב מסוים אתה חייב להתייחס לאותו המנוע המגדיר מהו האינטרנט – גוגל. שיהיה בהצלחה, שמרו על תוכן מקורי וייחודי ומובטח לכם התקדמות יפה ובריאה של האתר שלכם בכל מילת מפתח שבה תחפצו להצליח.
יש לכם רעיון אחר? מסכימים / לא מסכימים עם המסקנה שלי? רוצים לשאלו שאלה? אתם מוזמנים להגיב, אנחנו – נענה!
מרטין 22 בינואר 2014
אחי זה לא מדויק, לי באתר אין מילה אחת משוכפלת ועדיין נזקתי עשרים מקומות אחרוה.
אז מה ההסבר.?
תודה רבה על כל ההשקעה שלך בזמן האחרון, תמשיך ככה אחי הגיבור
שגיב SEO 22 בינואר 2014
היי מרטין, מה שלומך?
הירידה במיקומים של האתר שלך לא נבעה לדעתי משינוי אלגוריתם FARMER אלא משינוי אחר, הופעל על האתר שלך פשוט פילטר אחר שפגע בו קצת. אבל זה לא בטוח… קשה לי לדעת מה בדיוק קרה כי אני לא מודע לשינויים אחרונים שעשית באתר???
אולי שינית כותרת של דף הבית שלך (או של הדף שסובל מירידה)?
אולי יש לך איזו שגיאה עם כותרת המטא של העמוד?
אולי התקנת תוסף חדש שאמור לעשות איזו פעולה?
אולי בלי כוונה מוחבא אצלך טקסט באתר?
אל תתייאש, קישורים חדשים, תוכן איכותי וקצת סבלנות
וגם תריץ בדיקה על הדברים הברורים במבנה של האתר
ואני מאמין שתיק תק האתר שלך חוזר למיקומים ואף גבוה יותר.
בהצלחה:)
ירון 22 בינואר 2014
מרטין לא העתיק תכנים וסבל מירידה , ישנם פילטרים נוספים מעבר לרמת התוכן שהוכנסו ועקב כך מרטין נפגע.
האם יש לך הסבר הגיוני ?
שלומי 22 בינואר 2014
אחלה מאמר אופיר.
ומרטין המקרה שלך בהחלט מוזר, נחכה לתגובה של המאסטר אופיר 🙂
רינת 22 בינואר 2014
חחח… מצחיקה התמונה,
אחלה מאמר . תודה
יובי 22 בינואר 2014
שאלה האם אחרי העדכון הזה עדיין כדאי לי להתבסס על קישורים נכנסים מאתרי מאמרים לבלוג שלי??
(התכנים שאני שותל באתרי המאמרים הוא סופר מקורי)
שגיב SEO 22 בינואר 2014
יובי שלום, אני בעד.. כל עוד אתה לא משכפל את התכנים באתר שלך
אין שום בעיה מקישורים מאתרי מאמרים (רק נסה לגוון את תג העוגן – עצה לעתיד לבוא)..
ובכל זאת להסתמך זאת מילה חזקה ולא הייתי בונה את מסע הפרסום שלי ברשת אך ורק על אתרי מאמרים..
נסה לעשות החלפות מאמרים (מקוריים) עם אתרים בתחומים קרובים לשלך שהם לא מתחרים ישירים..
פרסם את האתר שלך באינדקסים ולוחות מודעות ובכל דרך שאתה מוצא לנכון שעשויה להוביל גולשים..
יובי 22 בינואר 2014
תודה על העצה והבלוג המצוין.
דקל 22 בינואר 2014
איך בדקת כמה מילות מפתח יש לכל אתר?
ומה עם התמונה ששמת? תזהר, יש אישור? לאחרונה כמה אנשים אכלו קש בגלל G.I.
שגיב SEO 22 בינואר 2014
G.I. ??? זה יכול להיות ראשי תיבות של כל כך הרבה דברים 😉
אנחנו קונים תמונות לשימוש בבלוג שלנו או מורידים ממקום שמציע
תמונות בחינם. יש לנו בפורום תוסף שאתה יכול להתקין ויש בו רשימת
אתרים שמציעים תמונות בחינם להורדה כמו מיקרוסופט ואחרים.
imguru 22 בינואר 2014
העדכון האחרון ללא ספק עורר גלי צונאמי רבים ברשת המקומית והעולמית, אך אין זה אומר שכל אלה שנפגעו, הוסרו מאינדוקס, אלה ירדו מיקומים ואת מקומם תפסו אתרים, אשר לפי דעתו של גוגול הכי רלוונטיים לתנאי חיפוש.
אם ניקח אתר מאמרים שכולל נאמר 30000 מאמרים ומודל הכנסות שלו מבוסס אדסנס של גוגל, ללא ספק נפגע, אך בכדי לבסס עסק על מודל הכנסות מאדסנס, אני לא חושב שעסק רציני יכול להרשות זאת לעצמו אלא אם שילב מספר מקורות הכנסה מתנועה באתר כמו לדוגמה תוכניות שותפים ואפשרות רכישת שטחי פרסום למפרסמים.
שגיב SEO 22 בינואר 2014
מסכים לגמרי!
אם אתה מכוונן למקומות שממש יובילו אליך
גולשים אתה עושה צעד נכון (כל עוד זה לא ספאם 🙂 )